Česká verze English version
Cykloserver.cz

Aktuality

30 000 km na kole a víc jak 550 dní na cestách

14.11.2014 11:23

Cesta okolo světa na kole, 27 zemí a přes 18 měsíců na cestách. Zdá se vám to nereálné? Pro Karola Voltemára – cyklistu, cestovatele a konzultanta internetového marketingu ze Slovenska, to je realita. V rámci jeho cestovatelského projektu World Bike Travel jel z Evropy až na kraj Asie, křížem přes Austrálii.

Bookmark and Share

Část cesty z Řecka do Uzbekistánu ho doprovázel spolucestovatel Helmut. Ve Vietnamu, kam se dostal z jižní Číny, mu na tachometru padlo číslo 30 000 km. Po Číně cestoval v létě spolu s přítelkyní Heni. Nejvíce času mu na cestě zabrala Čína a Austrálie, kde dohromady strávil 6 měsíců.


Cesta začala 1. 5. 2013 v Bratislavě, odkud s plně naloženým kolem, které váží přes 50 kg, vystartoval na  téměř neuvěřitelnou cestu. Cílem projektu je ukázat sílu lidské vůle a schopnosti člověka. To, zda se projekt podaří ukončit, záleží na souhře náhod a osobního odhodlání.


Je to hlavně o překonávání sebe sama, svých mentálních a fyzických limitů. O neustálém posouvání se směrem vpřed do neznámého světa, který poznávám skrz sebe a svoje zážitky. Jediná věc, na kterou se člověk může na samostatné expedici spolehnout, je jeho vlastní instinkt a to, co zná.

 

Cesta není vždy jednoduchá, člověk čelí nepřízni počasí, komplikovaným dopravním situacím, či nepříjemnosti lidí, a také problémům s vízy. Na trase je mnoho kopců, Karol už zdolal na kole přes 220 000 m výškových. Ale o co je cestování na kole náročnější, o to sladší je odměna ve formě skvělého pocitu na konci proježděného dne. Ze sedla kola si je možné svět vychutnat lépe než v autě, letadle nebo vlaku. Svět má na kole svoji vůni, která se dá prožít intenzivněji. Během oddychových chvil na cestě Karol také občas stopuje, jede autobusem či vlakem. Mezi světadíly využívá leteckou dopravu.


Život na dvou kolech přináší kromě strastí také množství radostí, nových zkušeností a nových lidí, kterých cestou potkává každý, kdo cestuje. Odměna bývá nejčastěji ve formě drobností, které potěší, výhledů a skvělých vzpomínek. To, proč se vyplatí cestovat, člověk nachází během cesty, všechno je to o lidech a dobrodružství.


Na začátku jel Karol z Evropy přes střední Asii po stopách Hedvábné Stezky. Přežil nehodu v Iránu, kde ho srazil traktor, zranil ho a zničil mu část vybavení. Nevzdal se a se zraněním došel až do Taškentu, a to navzdory velkým problémům s vízy v těchto zemích. Uzdravil se v exotické Indii a Srí Lance. Oddech na exotickém ostrově u moře a v divočině mu pomohl. Z nohy opadl otok a cestovatel pokračoval panenskou přírodou jižního ostrova na Novém Zélandě. Tato úžasná země s přírodou a ledovci okouzlí každého návštěvníka.

  • Na kole křížem skrz Austrálii

Na cestě dokončil velkou výzvu, a to přejezd přes Austrálii ze Sydney do Perthu, kde ujel přes 8000 km. Cestování po této zemi nebylo jednoduché. Velké vzdálenosti, drahá voda a v některých odlehlých částech i nebezpečí číhající na každém kroku v podobě jedovatých tvorů. Také díky skvělým místním lidem, kterýé poznal, se to podařilo. 

 

V Austrálii jsem potkal velmi mnoho skvělých lidí, kteří mi neváhali podat pomocnou ruku nebo mě nechali přespat na svém pozemku či v doměNejčastěji jsem však přespával ve stanu. Kempování v buši mělo svoje kouzlo a občas mě ráno překvapili klokani."

 

Cestou projel také nejdelší rovnou cestu v Austrálii, krásnou Great Ocean Road plnou přírodních úkazů, ale také Nullarbor Plains - oblast, kde nerostou stromy. „Naše realita a možnosti naší mysli jsou založené na tom, co víme, kde jsme byli a co jsme si prožili. Proto je dobré cestovat. Limity našeho těla jsou dané tím, jací jsme se narodili, tréninkem a silou naší mysli. Někdy jsou naše limity dané věkem a jinými okolnostmi, přes které můžeme jít jen těžko, ale vždy se musíme alespoň pokusit. I proto je dobré cestovat na kole. Nejen kvůli svobodě, kterou můžeme na tomto skvělém nejen dopravním prostředku zažít“. 

  • Magické Himaláje a cykloturistika v Nepálu

Druhý rok cesty začal v magickém Nepálu. Ten Karol projel v horkém červnovém počasí. Teploty dosahovaly místy až 50°C. Cyklistika v Nepálu byla hlavně po kopcích, ale jsou tam také nížiny. Je tam velmi nebezpečná hlavně doprava, ale nakonec se mu podařilo šťastně přežít a poznat západní a střední Nepál.  O mnoho krásnější než cykloturistika je v této zemi turistika či poznávání místní kultury. V Himalájích – nejvyšších horách světa a národních parcích je krásná příroda. Podmínky, v jakých někteří lidé žijí, otvírají člověku oči a problémy tam doma se mu najednou zdají malicherné a nepodstatné.


V srpnu jsme zdolali s přítelkyní základní tábor pod Anapurnou v 4100 m nad mořem, což je velmi krásný zážitek. Rádi bychom tento zážitek zprostředkovali i jiným lidem a pomohli se získanými zkušenostmi. Cestujeme různými dopravními prostředky od roku 2002 a turistice se věnujeme víc než 15 let. Prostřednictvím poznávacích akcí na stránkách World Bike Travel bychom chtěli naše zkušenosti nabídnout i ostatním. Zažít to na vlastní kůži je lepší než cestovat na Google Maps. Je to určené každému, kdo by rád poznal zem a zvládl zážitek do základního tábora na vlastní kůži.“


Netradiční poznávání krajiny umožní každému zažít něco nového. Jedna cesta vás poznamená na celý život. Nabídku na poznávání a cestování v Nepálu najdete na stránce projektu nebo na stránkách partnerského webu RunMyTrip. Úvodní nabídka pro rok 2015 jsou exkluzivní 2 měsíce na kole v Thajsku, Malajsii a Indonésii, kde kromě klasického “poznávaní“ máte několik možností vybrat si služby s přidanou hodnotou jako školení a provázení exotikou.

  • Z Pekingu až do Hanoje

Poslední část cesty před dosažením velkého milníku absolvoval cestovatel v Číně. Další velká země, kde se cyklista nadře, aby ji projel. Vysoké hory, znečištění a nebezpeční řidiči. Množství lidí, kteří nejsou vždy nejpříjemnější. Občas se najdou i krásná místa s historickými památkami, které ještě čínská komerce nedokázala úplně zničit. Skvělé jsou čínské tradice a jídlo měnící se od provincie k provincii. Mají tam také výborný čaj a je třeba určitě zkusit některý magický  rituál nebo navštívit místo, odkud čaj pochází. „Přes všechny nesnáze musím Čínu doporučit na cestování. Jiná kulturní zkušenost, nové jídla a místa, které jinde na světě nenajdeme. Je to úplně jiný svět. Je tam bezpečně, což je velké plus pro cestovatele, kteří cestují sami. To, co v Číně zažijeme na vlastní kůži, nám ukáže, proč je důležitá svoboda a proč bychom měli o ni bojovat. Thajsko, Indonésie nebo Malajsie jsou také země, které chceme určitě vidět.”

 

Cesta pokračuje v jihovýchodní Asii. V květnu 2015 začíná velký poslední úsek cesty křížem přes Severní Ameriku a Jižní Ameriku. Z města Vancouver začátkem května vyrazí Karol do Rio de Janeira a cestou se chce zastavit v Patagónii, navštívit Andy a jiné krásné místa na světě.

  • Inspirace prostřednictvím prezentace a knihy

Součástí cesty jsou i prezentace o projektu s cílem inspirovat a ukázat, že se dá žít i jinak. Několik prezentací se uskutečnilo i v městech po světě, kterými Karol projížděl - v Sydney, Adelaide a Hong Kongu. Inspirativní můžou být i fotky na Facebook stránce projektu World Bike Travel. V případě zájmu o knihu nebo prezentaci je nutné kontaktovat přímo Karola přes webstránky projektu.


Každá myšlenka, příběh, začíná v naší mysli a pokud jsme dostatečně odhodlaní, sny se zhmotní do reality. Toto sdělení je cílem - pokud něco chceme, musíme s tím hlavně začít. A také, lidé, kteří cestují, by měli své zkušenosti a zážitky předávat dál. Realita ve světě je trošku jiná proti tomu, co nám servírují média, a je třeba na to upozorňovat.“

 


V rámci projektu se podařilo vydat knihu. Ta zachytává na 532 stranách příběh cesty pod názvem World Bike Travel Chronicles I. Vydaná je jen v limitované edici. Je to fotokniha s příběhy z prvních 365 dní na cestě přes 3 kontinenty.

  • Rozpočet cesty

Cestu si Karol platí z úspor a nečekané výdaje (jako již zmíněná nehoda), se daří vykrýt z vedlejších projektů, které realizuje během cesty. Jsou to například web stránky prodávající pneumatiky nebo hračky. Rozpočet cesty je náročný hlavně kvůli vízům, bankovním poplatkům v jednotlivých zemích, letenkám nebo vybavení. Část vybavení vykryli partneři projektu. Rozpočet na přežití na cestě, stravu nebo občasné ubytování se sprchou není až tak zatěžující. Mnoho zemí (až na Austrálii, Nový Zéland a některé země v Evropě) je levných a cestování na kole není velmi finančně náročné, když se člověk umí uskromnit. Projektu velmi pomohli i lidé, jednotlivci, kteří si koupili den cesty na stránce projektu a natrvalo se stali součástí síně slávy projektu.


Tento projekt by se těžko podařilo realizovat bez druhých lidí, kteří pomáhají organizačně. A tímto jim musím všem, co při mě stojí, poděkovat. Proto na cestách pomáhám i já lidem, které vidím v problémech nebo finanční nouzi. Zúčastnil jsem se cestou i několika charitativních akcí, kde jsem pomohl v rámci možností.“

 

Více na stránkách www.worldbiketravel.sk.

 

Diskusní fórum pro: "30 000 km na kole a víc jak 550 dní na cestách"

Názor Autor Datum a čas
RE: 30 000 km na kol... Milča 15. 11. 2014, 15:14

Fotogalerie

Žádné fotogalerie

Reklama



Tipy pro Vás

SHOCart liga - seriál MTBO závodů pro veřejnost

Vyhrajte s námi

Partneři

SHOCart - outdoorové mapy všeho druhu Acepac - bikepacking equipment Česká Mountainbiková Asociace Rychlebské stezky Cyklisté vítáni - síť certifikovaných zařízení pro cyklisty

Najdi tip na výlet

v turistické oblasti
podle průchozího místa
podle typu aktivity

Kalendář

Novinky z knihovny

Reklama





Copyright 2007 - 2024 Cykloserver.cz |