ČT Author Cup končí závodní sezónu

15.10.2015 12:44

Venku jsou 4 stupně nad nulou, na okno bubnuje mrazivý podzimní déšť. Je deset hodin dopoledne, běžný pracovní den. V teple kanceláře píši reportáž ze závodu. A věřte mi, v dnešním počasí by se mi ven opravdu vyrážet nechtělo.

Symbolický 20. ročník závodu odstartoval 10. 10. z Josefova Dolu. Pěkná hra čísel. Vstávám něco po páté ráno, venku není o moc víc stupňů, než kolik je právě hodin. Házím tašku do auta, v ní mám prakticky všechno své oblečení na kolo, do zimy, menší zimy, střední zimy, do deště. Konkrétní druh návleku zvolím až na místě. Skládám kolo do auta a vyrážím směr Jablonec.

Po necelých dvou hodinách jízdy parkuji u kamaráda z Mílí, dlouhé minuty řešíme co na sebe, převlékáme se za cyklisty a společně vyrážíme na start závodu, stejnou cestou jako loni, částečně lesem, zčásti po asfaltu. Zdravíme se s dalšími cyklisty, baví nás borec na skládačce (který ve výsledku přijede do cíle asi půl hodiny přede mnou….). Baví nás závodníci, kteří teprve zoufale v autech hledají parkovací místo. A hlavně se bavíme tím, že je krásný podzimní den, žloutne listí a z mraků začíná vykukovat sluníčko.

Máme první vlnu. Pět minut před startem je už, pravda, trochu plná. Nezbývá, než kola přehodit přes boční plůtky. Ostatní závodníci tu drzost snášejí s flegmatismem. Jasný, o nic nejde, přijeli jsme si to tu užít. Je odstartováno a začíná dvou a půlhodinový asfaltový úprk. Jakub mi mizí v dáli, po zbytek závodu už ho nedoženu – že by to dělala ta krabička cigaret denně, co vykouří? Po závodě se mi směje a já slibuju odvetu příští rok.

V prvním stoupání na Rozmezí se cítím dobře a mám velké plány. Jen počkejte, jak se na rovinách otřepu, chytnu do háku, svezu ve vláčku a následně v příhodném kopci utrhnu a dám se do předjíždění! Chyba lávky, asi po hodině jízdy už je to jasné, nohy tuhnou, začíná trápení, které nepřestane až do cíle. Začátečnická chyba – středeční návštěva crossfitu, což je specifické posilovací cvičení, vrací svůj úder. Nemůžu, nemůžu, nemůžu! V kopcích házím malou placku, zběsile točím nohama, laktát se bolestně rozlévá po celém těle. A nic…. propadám se ve startovním poli, zrychlit se nedaří.

Přichází poslední kopec od nádrže Josefův Důl, tady si zavzpomínám na loňský výjezd ze sedla, letos házím „kašpárka“ a upřímně se těším do cíle. Na zbylých rovinkách, kterých jsem si loni ani nevšimla, prožívám poslední minuty utrpení, drncám si to po serpentinách cílové „rovinky“ jako bych poprvé seděla na kole, připomínám si ono okřídlené „sedí na tom jak vosa na bonbóně“ a doufám, že si mého stavu nevšimnou fanoušci. Ti byli, mimochodem, úplně úžasní, fandili poctivě a z plných plic, díky!

V cíli mě vítá Kuba prvním pivem v plastovém kelímku, snaží se mi moc neposmívat. „Tu jednodušší část dne máme za sebou!“, praví a usmívá se na další a další známé a kamarády, kteří korzují mezi stánky, popíjejí a plácají o všem možném a nemožném. Někteří si nosí piva v přepravce, ve stánku Eleven dokonce jedno pivo z přepravky dostávám, vážím si toho, cítím se tu už jako doma. Odpolední slunce zapadá, prostor cíle se vylidňuje, ovšem my s mým mílařským kamarádem tu musíme zůstat až do skládání stolů. Se soumrakem usedáme na kola, letíme terénem, pivní zátěž je poznat jen při stoupání. Večer pokračujeme na party týmu Eleven. Ale to už je jiná kapitola.

Takže sbohem závodní sezóno, byla jsi pěkná, úspěšná! Přes dnešní chabý výsledek, kdy mi o fous unikla první desítka v mladších ženách, se umisťuji na stupních vítězů v sérii Cyklomaraton ve své kategorii.  Sychravé podzimní dny nabízejí dost příležitostí k zamyšlení o výzvách na příští rok…

Lucie Otáhalová

Diskusní fórum pro: "ČT Author Cup končí závodní sezónu"