Na dvě do Kácova

23.9.2016 10:40

Sobotní ráno uprostřed září se netváří zrovna přívětivě. Vstávám do hustého deště a první půlhodinku u kávy svádím boj se svou morální integritou. Když odhlédnu od toho, že pořádně prší asi po dvou měsících sucha a slunného počasí, a nechce se mi ven, natož na kolo, musím ještě vysoko na pomyslnou misku vah položit svůj osobní závazek, že závod odjedu, a slíbený článek pro Cykloserver.

A co je na druhé pomyslné misce? Odpočinek po náročném pracovním týdnu, četba, klid, kolo bez známek bahnité lázně (to hlavně...)

Už víte, jak to dopadlo.  Jel jsem a zúčastnil se předposledního ze série závodů Galaxy, pořádaném v okolí Zruče nad Sázavou. Ještě při nakládání kola v Dobřichovicích jsem se cítil jako hrdina. Překonal jsem sám sebe! Všichni jsou v posteli, nadávají na počasí, jen já kráčím s kolem na ramenou…! Vyjíždím z údolí Berounky, déšť ustává. I mraky se trhají, na D1 dokonce trochu zasvítí slunce. Hrdinství je pryč. Přijíždím ke Kácovu, silnice jsou suché, louka u Sport hotelu Kácov je suchá, včerejší průtrž mračen se patrně týkala jen Prahy a Středočeského kraje.  První důkaz známého rčení, že štěstí přeje odvážným!

Startovní pole je, mírně řečeno, komorní.  Závodníci z dlouhé tratě se „řadí“ pod startovní oblouk na půl dvanáctou. Patřím mezi ně, vejdeme se pod oblouk skoro všichni, smějeme se, že startovní číslo do padesátky jsme ještě neměli. Těším se, že do padesátého místa také dojedu do cíle. Doufám, že za sebou nechám alespoň nejstaršího účastníka závodu, který se čertí, jak to, že je představován jako nejstarší. Inu, účastníci nad 60 let dnes patrně kvůli počasí zůstali doma.

Dlouhá trať na 72 km je odstartována, do Kácova jedeme za zaváděcí motorkou. Ta nás za kácovským železničním přejezdem „vypouští“ do „terénu“. Úvodní terénní část je asfaltová, no, co, šetříme středy. Po chvíli přece jen odbočíme doprava, úvozem pozvolna stoupáme do lesa, je sucho, nechápu, ale jsem rád. Pot se řine z čela, stoupání je dlouhé, všichni (totiž já a dva tři kolegové, které vidím kolem sebe) ale vydržíme. Dál se mi ve vzpomínkách trať už trochu stírá, hodně asfaltu, louky, vesnice. Významnou pasáží na trati je patně hřeben Jordánu a jeho „podhůří“, krásné brody, sjezdy a zase stoupání: tady jsem měl chuť křičet nadšením.

Totiž, jen v prvním kole. To jsme ještě jeli tři: já, jezdkyně v červeném a závodník z týmu Tryskomyš. Já jsem vévodil (překvapivě) v terénu, tryskomyší kolega ve sjezdech. Červená závodnice nás vždy oba dostala ve stoupání. Ve druhém kole, kam jsme ještě najížděli svorně ve třech, nás asi začala mít dost a už v prvním stoupání nasadila k trháku. Pozvolna nám mizela z dohledu, až zmizela úplně. Viděli jsme ji zase až v cíli. Od tryskomyšího kolegy, jsem se dozvěděl, že s ní takto soutěží už šestý rok.

Tak tedy, ve druhém, stíhacím kole, jsem již tolik krásy přírody nevnímal, do podvědomí se mi draly pocity únavy. I ta byla zdárně překonána. Delší závodní odmlka však patrně způsobila, že jsem začal slézat s kola ještě před cílovým obloukem (zalíbil se mi ten startovní a nechtěl jsem jet dál). Ještě, že mě zezadu jistil kolega z Tryskomyše).

Průtrž mračen dorazila do Kácova až při závěrečné tombole, ze které jsem si odnesl pěkný zelený klobouček značky ŠKODA. Pořadateli závodu Jirkovi Čapkovi bych vzkázal, že přes nikoliv vysoký počet účastníků si myslím, že šlo o podařenou sobotní akci, kterou můžu pro příští rok každému doporučit. Navíc, nedaleký pivovar Kácov je po závodě pro zájemce vhodným místem pro načerpání zásob výborného piva na sobotní večer.

Lucian Otáhal

Diskusní fórum pro: "Na dvě do Kácova"