Česká verze English version
Cykloserver.cz

Aktuality

1000 mil primitivního přežívání

29.6.2017 09:29

Poloniny, Vihorlat, Nízké Tatry, Velká Fatra, Križná, Javorník, Troják, Dlouhé stráně, Adršpach, Dvoračky, Šluknov, Hřensko, Klínovec. Jeden z pravidelných účastníků závod 1000 Miles Adventure vystihl stručně: „Při závodě myslíš jen na to, kde co sníst a vypít, jak se zahřát nebo zchladit, málokdy zapomeneš na bolest a přemítáš, jak mohl někdo vymyslet tak strašnou trasu."

Bookmark and Share

 

Profil trati
Startuje se první prázdninovou neděli, 2. července v Nové Sedlici. To je dědina ležící  na Slovensku blizounko trojmezí, u hranic s Ukrajinou a Polskem. Trasa vede záměrně co nejvíce mimo obydlená místa, přes Slovensko vnitrozemím, v Čechách severními pohraničními horami.  Charakter ročníku určuje vždy počasí, se všemi jeho proměnami. Nejtěžší je deštivo – je zima, brody jsou hlubší a jílové cesty, které při hezkém počasí závodníci prosviští, se v dešti mění v mazlavou past. Travnatý vrchol Križné na Velké Fatře je možná i těžší za tropického letního počasí. Odměnou jsou závodníkům výhledy. Na trase dlouhé 1619 km čeká závodníky převýšení 40 km, to je jako by si dali 5x od moře Mount Everest. Těm nejrychlejším k tomu stačí 8-9 dní, jiní potřebují i o 14 dní déle.

 


Honza Kopka o filozofii závodu
Extrémní biker a dobrodruh Honza Kopka chce účastníkům dopřát extrémní zážitky, se kterými má sám bohaté zkušennosti: „Je to takový záběr pro tělo i mysl, že se po závodu člověk vrátí do civilizace s restartovanou hlavou a jiným pohledem na své problémy i život. Aby to fungovalo, je potřeba splnit 3 podmínky –  dopřát závodníkům samotu, drsnou trasu a čas. Čím je závod drsnější, tím rychleji se jeho účastníci odpoutají od běžných problémů a propadnou do primitivního přežívání. Hlavně ale jde o dobrodružství. Dobrodružství, které je vlastně za barákem, ale přitom ne každý má odvahu se do něj pustit. A když už se odváží, ne každý má dost sil ho dokončit.“

Co znamená „bez podpory“?

Závod je bez podpory. Závodníci tedy nesmí využít cílenou podporu a musí se během závodu spolehnout jen sami na sebe a na náhodnou pomoc. Znamená to, že si nemohou zavolat kamarádovi, aby jim přivezl večeři nebo opravil kolo.  Mohou ale zazvonit na dobré lidi a požádat o pomoc,  nebo odbočit z trasy a dojet do cykloservisu. Na trasu se musí vrátit ve stejném bodě, kde ji opustili.

Proč je tak těžké dostat se do startovní listiny?
Aby si závod udržel svou filozofii, je počet startujících omezen na 150. Takový počet lidí se v horách po nějakém čase roztáhne a závodník si užije pocit odloučení. Soupeře pak nemusí potkat i několik dní. Na Afterparty mají účastníci proběhlého ročníku šanci přihlásit se na další ročník přednostně. Ostatní zájemci musí být, s úderem půlnoci o Silvestru, u počítače co nejrychlejší. Ti, co mají čas a trpělivost, si jistotu účasti mohou odpracovat. Jeden ročník jsou dobrovolníci a následující ročník už závodí.

Profil závodníků
Letos jsou přihlášeni závodníci z 8 zemí světa, nově z USA, Nového Zélandu a Švédska. Zatím jediný účastník, Petr Ozogán, dokončil závod ve všech disciplínách – pěšky, na koloběžce i na kole. Protože je po zlomenině klíční kosti, rozhodl se tentokrát jít pěšky.  7. ročník slibuje příběhy obyčejných lidí, kteří se rozhodli posunout své hranice. Někteří borci spí 3 hodiny denně, přes den ujedou i 200 km náročným terénem a ubytování v civilizaci považují za příliš zpomalující. Ustelou si třeba na cestě, aby cítili projíždějícího soupeře. Jiní účastníci na sebe tak přísní nejsou a když je možnost, tak rádi využijí nabídky postele. Aleš Procházka a nevidomý Václav Fišer jedou na tandemovém kole už podruhé. Na těžkých úsecích, kde je nutné slézt z kola, je vidět jak úžasně sehranná dvojka to je.

Aleš Procházka a Václav Fišer


Povinná výbava
Povinná výbava je přesně definovaná. Většinou obsahuje očekávané položky, ale 4m lano? To už zní velmi divoce. Následuje vysvětlení: „Provaz se hodí pro vytažení kola na strmý sráz nebo pro zajištění se při brodění řek.“ Další pomůcky se už blíží poslední pomoci – např. zrcátko pro házení prasátek, hadřík nasáklý benzínem pro případ rychlého rozdělání ohně, pepřový sprej proti zvířatům. Do povinné výbavy patří i GPS přístroj, protože trasa je přesně daná souřadnicemi a v cíli kontrolovaná.

Reality show na 1000miles.cz
Původně hlavně pro klid organizátorů měli závodníci psát každý den SMS zprávy o svém stavu. Nakonec se z toho stal nový fenomén. Na webu 1000 miles.cz si tyto SMS zprávy čtou fanoušci. S publikovanými fotkami a videi se z toho stává nefalšovaná reality show.

Kdo zdolá 1000 mil, pomůže Tomášovi k handbike adaptéru
Už třetím rokem všichni, kteří dokončí celou trasu 1000 mil, přispívají svými našlapanými kilometry finanční částkou na postižené. Letos podpoříme Tomáše Helíska, který finance použije na nákup přídavného handbike k vozíku. Díky hybridnímu handbike adaptéru bude moci sportovat a zlepšit tak svoji fyzickou kondici.

 

Reportáže redaktorů Cykloserveru ze závodu:


Jana Novotná

foto: Jana Kopková

Diskusní fórum pro: "1000 mil primitivního přežívání"

Názor Autor Datum a čas
V diskuzi zatím není vložen žádný příspěvek.

Fotogalerie

Žádné fotogalerie

Reklama

Pro nejlevnější
cestovní pojištění online
Vám doporučujeme
navštívit ePojisteni.cz.


Chytré
držáky mobilů na kolo
Quad Lock a FINN zakoupíte
v eshopu Kabelmanie.cz.


Sjednejte si cestovní pojištění u profesionálů.



Tipy pro Vás

Kolo pro život
 
Phone Maps - Svět doslova na dlani
 
nic
 
nic2
 
FOR BIKES 2014 - veletrh cyklistiky Praha
 
SHOCart liga - seriál MTBO závodů pro veřejnost
 
Galaxy série 2013
 
Locus - nejlepší mobilní aplikace s mapami SHOCart

Vyhrajte s námi

Partneři

SHOCart - outdoorové mapy všeho druhu Acepac - bikepacking equipment Česká Mountainbiková Asociace Rychlebské stezky Cyklisté vítáni - síť certifikovaných zařízení pro cyklisty

Najdi tip na výlet

v turistické oblasti
podle průchozího místa
podle typu aktivity

Kalendář

Novinky z knihovny

Reklama





Copyright 2007 Cykloserver.cz | | Tel.: (+420) 731 136 014

Design by OVX.cz