1 – Mezikvildský horský půlmaraton

Zobrazit trasu v Cykloatlase Online »

Údaje o výletu (trati):

Typ aktivity běh Obtížnost těžká Délka 20km Nastoupané metry cca 477m

Začátek výletu: Horská Kvilda
Cíl výletu: Horská Kvilda
Průjezdní místa: Pod Březovou horou – Kvilda – Rozcestí U Starých Hutí – Rozcestí Pod Přílbou – Rozcestí U Tremlů – Jezerní slať

Doporučené cyklomapy:

SUMAVSKEOKRUHY.CZ

Proč právě tato trasa – velmi členitý a obtížný, ale běžecky atraktivní profil, pestrý podklad a dostatečná délka okruhu vám dokonale vyčistí hlavu, trasa využívá zejména v části okolo Kvildy méně frekventované turistické cesty.

Okruh začínáme v Horské Kvildě u hotelu Rankl, odkud se dáme po zelené TZ z kopce směrem Filipova Huť. Přeběhneme Hamerský potok a stoupáme po zelené TZ (bývalá Zlatá stezka) do kopce až na rozcestí pod Březovou Horou. Po pravé straně cesty uprostřed stoupání najdeme u jedné chalupy studánku, kde je možné doplnit vodu a občerstvit se. Po dosažení vrcholu Březové hory odbočíme na rozcestí Pod Březovou horou prudce vlevo a po žluté TZ lesní pěšinou běžíme až do Kvildy. V této části okruhu pouze upozorňujeme, že pěšina do Kvildy podléhá v době vlhka značného stupně rozbahněnosti a proto v případě nepříznivých podmínek na stezce (bláto, voda) je možné se po seběhnutí z Březové Hory napojit na silnici a běžet do Kvildy po silnici).

V Kvildě odbočíme vpravo po žluté TZ, která kopíruje hlavní silnici dolů směrem na Borovou Ladu. Asi 200 metrů za cedulí označující konec obce Kvilda se žlutá TZ stáčí doleva do kopce, po této místní cestě skrz část Vilémov běžíme stále rovně do kopce až k lesu a pak rovně až na rozcestí U Starých Hutí. Zde odbočíme doleva po modré TZ (směr Kvilda).

Zde pozor, asi 300 metrů za rozcestím se modrá TZ stáčí doprava do lesa, pokud poběžíte příliš rychle, pozor, ať nepřehlédnete! Po této stezce běžíme příjemným lesem přes Rozcestí Pod Přílbou a dále po modré až na rozcestí U Tremlů, kde po seběhnutí louky přejdeme hlavní cestu a odbočíme doprava a po pěšině pod dráty elektrického vedení podél hlavní silnice po travnatém povrchu až k Horské Kvildě. Při cestě se nezapomeňte zastavit u Jezerní slati, je to velmi krásné a magické místo, zejména večer při západu slunce.

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
Trasu lze absolvovat i obráceně.
V Kvildě můžeme okruh zkrátit tak, že pokračujeme u kostela doleva po silnici a následně běžíme po stezce na Horskou Kvildu podél hlavní silnice až do Horské Kvildy (zkrácení okruhu na cca 12km).

Export:

URL trasy pro vložení např. do e-mailu:

Kód mapového okna trasy pro vložení do www stránek:

Autor: Tomas Zdvihal
Hodnocení (jako ve škole): 1 | 2 | 3 | 4 | 5 (Aktuální hodnocení: 2.7)

Zobrazit další výlety autora »»

Vyhledat výlety autora na mapě »»

Zobrazit výlety v okolí »»

Diskusní fórum pro: "1 – Mezikvildský horský půlmaraton"