Czech Solar Team ve složení Karel Šebela a Honza Galla jede na ležatých tříkolkách z dílny české firmy AZUB, a také solární panely od Solartecu a mnohá další výbava jsou české produkce.
Po měsíci závodění už je startovní pole značně roztrhané. Také proto, že si každý volí vlastní cestu a jediným kontrolním bodem je ruské město Soči na břehu Černého moře. Účastníci se tak mohou rozhodnout, jestli budou Černé moře objíždět ze severu přes Ukrajinu, nebo jihem přes Turecko a pak trajektem rovnou do Soči.
Už od prvních dnů se český tým drží na předních pozicích. Severní Itálií, Slovinskem i Chorvatskem projeli jako nůž máslem s průměrnnými denními vzdalenostmi kolem 200 km. K těmto výsledkům jim pomáhají dva solární panely o maximálním celkovém výkonu 550 W a 48 V elektromotor v zadním náboji o výkonu 750 W. Baterie mají kapacitu 1100 Wh.
V Srbsku se bohužel začaly projevovat problémy s bateriemi u jedné tříkolky, a také konstrukční chyba u přívěsných vozíků, na kterých je umístěn jeden z panelů, baterie a další výbava. Oprava zabrala v Bělehradě pět hodin, ale byla úspešná a kluci se už ten samý den dostali až na hranice s Rumunskem. V této zemi je čekal průjezd kolem přehrady na Dunaji, známé jako Železná vrata, a pak cesta dále na severovýchod k dunajské deltě. Cestu jim všal výrazně zkomplikoval jeden ze tří milionů rumunských toulavých psů, který kousl Honzu do kotníku, což si vyžádalo očkování proti vzteklině a několik dní odpočinku a šetření se. V kombinaci s následnými děšti na Ukrajině tak český tým přišel o zhruba čtyři dny na vedoucí dva jezdce.
Další část Ukrajiny již proběhla hladce, a to i přes otřesný stav ukrajinských silnic. "Každý den něco opravujeme a upravujeme, ale vše stále drží pohromadě a smysl pro improvizaci nám ještě nedošel", říká Honza Galla, který už s Karlem absolvoval dvě výrazně kratší solární cesty. Rusko oba dva účastníky překvapilo svými kvalitními silnicemi a upraveností všeho kolem. Bohužel i předjíždění zprava přes prašný odstavný pruh patří k překvapením, ale těm nemilým.
Před dvěma dny už oba vjeli na území posledního státu, přes který pojedou, Kazachstánu. Mají za sebou 5000 km a ještě je více než 2000 km čeká. Dva tisíce kilometrů kazašskými stepmi po šílených a nebo vůbec žádných silnicích. Dva tisíce kilometrů, které rozhodnou, zda se kamkoliv posunou ze třetího místa, které stále drží za Belgičanem Rafem Van Hullem a Fracouzem Jorgem Molitou.
Honza Galla