Dle studie UBA (Německé agentury pro životní prostředí) z roku 2014 je uhlíková stopa u dálkových meziměstských autobusů 32 g na osobokilometr. Těsně tak porážejí vlaky s 42 g/osbkm a na plné čáře předbíhají osobní automobily se 142 g/osbkm i letadla s 211 g/osbkm. Zelené autobusy FlixBus jsou ekologickou špičkou mezi dálkovými dopravními prostředky.
Právě dálkové autobusy FlixBus totiž můžete využít i k přepravě jízdního kola do cílové destinace. „Udržitelná a ekologická mobilita je jednou z našich hlavních priorit. Různými prostředky se snažíme našim zákazníkům pomáhat snižovat jejich vlastní uhlíkovou stopu spojenou s cestováním. Například na trase z Liberce do Prahy jsme v nedávné době nainstalovali nosiče pro až tři jízdní kola. Pokud chtějí udělat více pro své zdraví a spojit cestu autobusem s jízdou na kole, stačí vystoupit na Černém Mostě a do centra Prahy dojet na kole,” uvádí mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.
Autobusy můžete využít i pro plánování aktivní cykloturistiky v zahraničí, například v okolí jezera Bled nebo u Balatonu. Každý FlixBus z Prahy do těchto destinací má v zadní části speciální nosič na kola. Stačí si zajistit rezervaci nosiče, kolo přivést k autobusu a řidič jej do nosiče bezpečně upevní.
FlixBus svým zákazníkům navíc nabízí i možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Zaškrtnutím políčka během procesu rezervace můžete souhlasit s malým příspěvkem (obvykle 1 až 3 % ceny jízdenky) a přispět tak k ochraně životního prostředí. Tento příspěvek slouží ke kompenzaci cesty a funguje jako dar, který je investován do dalších projektů snižujících vypouštění emisí do ovzduší.
FlixMobility se v posledních letech snaží posouvat udržitelnost hromadné dopravy v různých oblastech. Po loňském spuštění prvních dálkových elektrobusů v Německu a ve Francii společnost v nedávné době oznámila, že čtyři její vlaky FlixTrain jsou nově poháněné zelenou elektřinou z obnovitelných zdrojů, zatímco konkurenční provozovatelé vlaků ještě stále využívají elektřinu (částečně) produkovanou uhelnými elektrárnami významně znečišťujícími ovzduší.
Martina Čmielová