Česká verze English version
Cykloserver.cz

Aktuality

Dubnický King

31.8.2017 08:12

Vloni jsem poprvé ochutnal kouzlo dubnického Nivea Kinga kousek za slovenskými hranicemi. V posledních dvou letech jde o trasu upravenou na 101 km s převýšením 3400 m. Jedná se o slovenskou klasiku, nejstarší slovenský maraton a především krásnou poctivou trať s minimem asfaltu.

Bookmark and Share

Když mi letos zůstal víkend s termínem Dubnice volný, neváhal jsem. Věděl jsem, že odtud si odvezu opět velmi kvalitní nezapomenutelný zážitek. Ostatně, při tropické předpovědi počasí to nebyl takový problém.


Mé loňské nadšení jsem přenesl na Roberta z Valašských Hovad a Renču ze Zlína. S blížícím se startem se u nich začaly projevovat pochybnosti. Nakonec se mi je podaří ráno v den startu nahnat do auta a ještě se synem Metúdem a taťkou míříme na Slovensko. Start o osmé stíháme tak tak. Na předstartovní nervozitu není čas, na náměstí dojíždíme 7.59, v 8.00 se startuje. Společná fotka, výstřel z pistole, kterého se lekneme, protože jsme nečekali, že už je start a jedeme.

Na start dojíždíme minutu před startem. Fotka, výstřel, start....


Nivea King má krásnou komorní atmosféru. Jeho obtížnost je obestřena spoustou historek a tak se najde pouze pár odvážlivců na start. Jde spíš ale o historky z dob, kdy byla dubnica výrazně těžší a delší. I tak letos najde odvahu pouze 30 bikerů a dvě bikerky. Víc bikerů se přihlásí na trať Hard (72km, 2400 m převýšení), nejvíc pak na Klasika (42km, 1250 m převýšení). Vzhledem k výjimečně kvalitně vedené trati Kinga je dost škoda volit kompromisy.

 

Většina trasy vede v nádherných bukovo-dubových lesích po uhlazených singlech. Výjezdy jsou občas prudší, ale jetelné. Sjezdy jsou pak vypečené, často do křupava. V úvozech je třeba přejíždět jako v U rampě, jelikož při rovné jízdě by kolo mohlo ujet, singly jsou pak zpestřeny krásnými přejezdy mezi nebo přes balvany, občas si jde malounko skočit. Rozhodně si neodpočinete. A když konečně opustíte sjezd, vyjedete z lesa a přejedete poslední překážky v podobě vyplaveného štěrku a kamení. Máte chviličku, rozcvičit ruky a prsty, které už jdou ke konci do křeče, a zpátky do kopců.

 

Na trati se střídají lesní singly s přejezdy luk


Po startu žádný stres, pohodový rozjezd do lesů nad Trenčianskými Teplicemi. Asi nejvíc se mi líbí hned první dlouhý sjezd, který začíná pod Svitavou, pokračuje traverzem na louky s názvem Lúčky a odtud do Peťovky. Dokonce se těším, až zde pojedu podruhé a opravím si drobné chybky z první jízdy. Trať Kinga je v 90 % stejná jako Hard, ale na Kingu jsou udělány dvě spojovačky, které umožní jet část úseků 2x. To prodlužuje Kinga skoro o 30 km a přidává mu oproti Hardu i 1000 m výškových. Tento první okruh je určitě za odměnu a sjezd do Peťovky podruhé jedu jako kat. Dělám si i malý náskok, trojice, kterou jsem měl za zády, mě dojede až před Petrovou Lehotou. Zde zastavuji, občerstvovačky nehodlám podcenit. Teplota olizuje již třicítku, vesměs je ale trať schována v lesích. Spíše mě trápí zvláštní dusno, v kterém se mi nejede nejlépe.

Krásné výhledy z Baske na Strážovky

 

Za občerstvovačkou je krásný singlík a trať směřuje k hlavní atrakci Baske. Nejprve je třeba ještě získat nějaké výškové metry, které pak člověk smění za úžasný sjezd do Slatinky. Tento sjezd pojedeme opět 2x a opět to zatraceně stojí za to. Radost z jízdy, jak má být. (Až na ty křeče v rukách dole). Ve Slatince doplňuji, co se dá. Baske má na cca 10 km 700 metrů převýšení. Dusno mě přiškrcuje a na konci prvního výjezdu již mám mžitky před očima.

 

Sjezd mě probere a podruhé si radostně zařvu ve sjezdu do Slatinky. Neskutečnou náhodu je pod sjezdem setkání s Metúdem. Trať Klasik a King se zde dotýká asi na 10 metrech a při tomto průjezdu jsme se dokázali potkat, plácnout a ještě si Metúda vyfotím.

Setkání s Metúdem

 

Podruhé dávám občerstvovačku. Cpu do sebe, co se do mě vleze, abych přežil druhé Baske. Zprvu se jede lépe než při prvním výjezdu a první půlku docela vyletím. Pak naprosto amatérsky si dávám gel, který jsem našel ve startovní tašce a nejsem na něho zvyklý. Nepotřebuji sice papírové kapesníky, ani 5minutovku v křoví, ale v žaludku mám mořskou nemoc. Žaludek by spíš dal něco pořádného. Na vrchol se škrábu z posledních sil. Letos mi Baske pěkně naložilo. Nahoře se mi zdá, že mají na občerstvovačce špekáček. Pořádný kus masíčka. A ono se to nezdá. Opravdu je tam. Jenže je soukromý a majitel je zjevně silnější. Kdyby tu měli pivo, tak tam hodím minimálně dvě a pak bych možná i o špekáčku diskutoval.


Na Baske jsem opravdu trošku mimo a tak sjezd jedu na jistotu. Sice předjíždím pomalejší borce z Hardu, ale není to už tak parádní jízda jako do Slatinky či Peťovky. Z Baske jsou sjezdy rozbité a zejména u Česané hory je 300m úsek, kde se zaseknutýma brzdama čekám, jak to dopadne. Dobře. Na loukách na Homolku se trošku proberu, takže si i užiju sjezd do Dolnej Poruby. Před občerstvovačkou potkávám Juraje z Horného Srnie, se kterým se občas na závodech potkáváme. Dnes ho ovšem potkala hlavně smůla. 2x lepil a přišel tak o nadějnou pozici vepředu.

 

Za Dolnou Porubou jsem si pamatoval kruté stoupání na Slopský vrch. Naštěstí jsem se dobře občerstvil a i dlouhou stoupací louku vyjel na pohodu. Dostaly mě až závěrečné mírně nakloněné vrstevnice, ale to už jsem nějak ze setrvačnosti utočil a konečně sjel k Nové Dubnici. Posledním zážitkem byl teplotní šok po výjezdu z lesa na rozpálený asfalt, kdy teplota pocitově skočila snad o 15 stupňů.

 

Výjezd po louce za poslední občerstvovačkou. Letos kupodivu nebyl tak krutý jako vloni.


Cíl už přinesl jen příjemná překvapení. I když jsem se letos necítil na trati v úplné pohodě a na Baske jsem měl už před očima tmu, zlepšil jsem se oproti loňsku o 13 minut, stáhl čas na skoro 6 a půl hodiny. Nakonec 11. celkově a 4. v kategorii. Po chvíli dojíždí Robert, dvě pozice za mnou, v kategorii 5. Ve velmi dobré čase přijíždí i Renča, ta má samozřejmě bednu. Oba jsou z trati nadšení (nebo to tak aspoň vypadalo) a to je třeba oslavit. Na bedně se pak seřadí na nejdelší trati ŠVERCEL Jozef v čase 5:51:59.8,  KUBIŠ Andrej 6:00:58.3 a VALENTA Richard 6:00:59.1. Karel Hartl, tradiční vítěz, měl letos před Dubnicou nehodu a tak se po dlouhé době nepostavil na stupně vítězů.


Dubnický maraton můžu jen doporučit. Není to daleko. Nabízí velmi kvalitní a zajímavou trať, krásnou přírodu, dobré zajištění závodu a pohodu v cílovém prostoru.Třeba se časem trošku naučí za hranice jezdit ještě víc čechů, protože letos mi organizační úroveň MTB závodů na Slovensku přišla kvalitnější než v Čechách a na Moravě.
 

Tonda Liebel

Diskusní fórum pro: "Dubnický King"

Názor Autor Datum a čas
V diskuzi zatím není vložen žádný příspěvek.

Fotogalerie

Žádné fotogalerie

Reklama

Pro nejlevnější
cestovní pojištění online
Vám doporučujeme
navštívit ePojisteni.cz.


Chytré
držáky mobilů na kolo
Quad Lock a FINN zakoupíte
v eshopu Kabelmanie.cz.


Sjednejte si cestovní pojištění u profesionálů.



Tipy pro Vás

Kolo pro život
 
Phone Maps - Svět doslova na dlani
 
nic
 
nic2
 
FOR BIKES 2014 - veletrh cyklistiky Praha
 
SHOCart liga - seriál MTBO závodů pro veřejnost
 
Galaxy série 2013
 
Locus - nejlepší mobilní aplikace s mapami SHOCart

Vyhrajte s námi

Brýle Uvex Sportstyle 215 (green/green)

Sponzor soutěže:


Více zde

Archiv soutěží

Partneři

SHOCart - outdoorové mapy všeho druhu Acepac - bikepacking equipment Česká Mountainbiková Asociace Rychlebské stezky Cyklisté vítáni - síť certifikovaných zařízení pro cyklisty

Najdi tip na výlet

v turistické oblasti
podle průchozího místa
podle typu aktivity

Kalendář

Novinky z knihovny

Reklama





Copyright 2007 Cykloserver.cz | | Tel.: (+420) 731 136 014

Design by OVX.cz