Česká verze English version
Cykloserver.cz

Aktuality

Trans Dolomitic Way – závod, ve kterém poznáš sám sebe

28.8.2018 08:13

4.7. 2018 odstartoval v Italském Teseru mezinárodní vytrvalostní nonstop závod vysoké specifické hodnoty, jehož délka byla 1070 km s neuvěřitelným převýšením 24 000 m, a časovým limitem pro dokončení závodu 100 hodin. Na trase bylo několik check pointů, míst kterými museli závodnici projet. Cizí podpora účastníku je zakázana.

Bookmark and Share

Trasa tohoto silničního závodu vedla přes 20 legendárních průsmyků Dolomit mezi regiony Veneto, Lombardie, Trentino a Friuli Venezia Giulia. Emoce, kterých se mi dostávalo při přejezdu pass Stelvia, Mortirolo, Monte Grappa, Tre Cime Di Lavaredo, Falzarego, Pordoi, Pampeago a dalších 12 se mi jen těžko popisují... Splnění limitu pro mě znamenalo ujet průměrně 265 km a nastoupat 6000 výškových metrů denně.


Nejsem čistokrevný závodník, nehoním se za umístěním, jezdím především pro radost. Miluju dobrodružství a pocit svobody. Každý takový závod je pro mě především výzvou, zkouškou odvahy, nasazení, testem psychické a fyzické připravenosti. Při tréninku trávím stovky hodin v sedle. Přihlásit se na Trans Dolomitics byla ode mě spíš drzost než promyšlená strategie. Ale když jsem viděl Petra Nováka, jak sdílí tuhle událost na facebooku, nemohl jsem jinak.Titulní stránka s passem Stelviem mě ohromila.

 

Na start mě doprovodila rodina – manželka a dcery Michaela a Kateřina s přítelem Janem. Je fajn když vám někdo věří, alespoň jsem si mezi drsně vyhlížejícími Italy nepřipadal tak ztracený. Byl tu taky Petr Novák, kromě mě jediný Čech, společně jsme prošli přes prezentaci a ve 20.00 hodin vyrazili do závodu.

 Start závodu

 

Po startu se jelo vlažně, celý peleton 22 závodníku se držel pohromadě. Bylo jasné že úvodní 25 km dlouhý výjezd na nejslavnější průsmyk v Alpách, Passo Dello Stelvio (2 757 m), prověří připravenost každého z nás. Jelo se mi dobře, noční průjezd 48 serpentinami s převýšením téměř 2 000 m do nejvyššího bodu závodu byl doslova magický. Následný 22km sjezd do Bormia už tak slavný nebyl, v 6 °C jsem jsem totálně promrzl, a aby toho nebylo málo, začalo pršet.

Passo dello Stelvio

 

Třesouce se zimou příjíždím na první kontrolní bod do Bormia, na zdejším fotbalovém stadionu byla možnost malého občerstvení, potkávám zde také Petra, společně volíme hodinový spánek. Když vyjíždím, je světlo, neprší a z prezenční listiny zjišťuji, že jsem poslední, i němka Sandra Rossgalla je už pryč. Nevadí, je lepší být lovcem než hnanou zvěří, říkám si, když pomalu stoupám do průsmyku Mortirolo. Následně pak přejíždím passa Crocedomini a San Roco, pozvolna naplňuji plán prvního dne, ujet 370 km, nastoupat 6800 m, stihnout trajekt přes Lago di Garda.

Mortirolo

 

Poslední spoj přes lago jede v 19:20 hod., pokud bych ho nestihl, musel bych jezero objet 70 km dlouhou objížďkou. Čekat na další ranní spoj bych si vzhledem k 100 hod. limitu závodu nemohl dovolit. Naštěstí se daří, trajekt s vypětím všech sil stíhám. Potkávám zde znovu Petra Nováka, stěžuje si na silnou bolest v koleni, snaží se pak ještě bojovat, ale převýšení je tak obrovské že následně musí ze závodu odstoupit. Mrzí mě to, o to víc se snažím pozvednout český prapor a nezklamat.

Trajekt přes Lago di Garda


Přestal jsem počítat čas, kopce jsou šílené, stoupání v řádu desítek kilometru je ubíjejicí, teploty přes 35 °C přes den, v noci pak hluboko pod 10 °C, do toho občas zaprší. V dlouhých sjezdech se snažím neusnout, občas musím zastavit a narovnat prsty na rukou svírající v bolestivé křeči brzdové páky. Spánek jsem omezil na 2 hodiny denně. Jede se mi dobře, příroda Dolomit je nádherná, dostal jsem se do rytmu a pomalu odpočítávám nastoupané výškové metry.


Trans Dolomitic má ve zdejších krajinách dobré jméno, číslo na řídítkách s označením závodu vyvolával mezi domorodci i cyklisty projíždějící kolem respekt a dávali mi najevo své sympatie. Občas u mě přibrzdilo i auto a hlasitým povzbuzováním členů posádky se snažili podpořit moje úsilí.


Pomalu jsem se prokousával závodem a dojížděl jednoho závodníka za druhým. Byl to boj, můj černý dres se změnil v šedou prosolenou krustu a i já jsem toho začínal mít plné zuby. Své myšlenky jsem začal soustředit na projetí posledních pěti průsmyků, mezi kterými byli mimo jiné Tre Cime di Lavaredo (2 333 m) , Falzarego (2 105m) a Pordoi (2 239 m). I přes krizi pramenící z nedostatku potravin a následnou únavu jsem v sobě dokázal najít dostatek sil, abych tyhle kopce překonal. Závěrečné passo Pampeago (1 983 m) jsem si doslova užíval, v prudkém dlouhém stoupání ještě míjím Itala Fabia Mazzera tak, aby se nedokázal chytit do háku. Posledních několik set výškových metrů jedu na krev. Přesto, že je nahoře jen 9°C do sjezdu se ani neoblékám, bojím se že mě Fabio dojede.


V závěrečném klesání mě dostihly emoce, i přes snahu soustředit se na poslední technický sjezd jsem se neubráníl slzám dojetí. Velká touha uspět mě dovedla až na samý konec mojí cesty. Ve vysoké konkurenci mezinárodní extrémní cylistiky projíždím cílem v čase 96 hodin 20 min na 2. místě v kategorii 40+, celkově na 5. místě. Vítězem tohoto neuvěřitelného závodu se stal 47-letý Ital Fiorindo Busellato v čase 81 hodin. O deset hodin později dorazil druhý Němec Gernot Stenz.

Cíl

Cenná trofej


Jak řekl hlavní pořadatel Mauri Barbolini na začátku:

 

"Na tento závod se může přihlásit jen šílenec."

 

Aleš Melichařík

foto: autor a wikipedie

Diskusní fórum pro: "Trans Dolomitic Way – závod, ve kterém poznáš sám sebe"

Názor Autor Datum a čas
RE: Trans Dolomitic ... Jozef Kudja 31. 8. 2018, 07:16
RE: Trans Dolomitic ... Aleš Melichařík 29. 8. 2018, 16:46
RE: Trans Dolomitic ... Otto Neumann 29. 8. 2018, 05:34
RE: Trans Dolomitic ... Vít Čenovský 28. 8. 2018, 14:48

Fotogalerie

Žádné fotogalerie

Odkazy

Žádné odkazy

Reklama

automobiloveDILY24.cz

Chytré
držáky mobilů na kolo
Quad Lock a FINN zakoupíte
v eshopu Kabelmanie.cz.




Tipy pro Vás

Phone Maps - Svět doslova na dlani
 
SHOCart liga - seriál MTBO závodů pro veřejnost
 
Locus - nejlepší mobilní aplikace s mapami SHOCart
 
FOR BIKES 2014 - veletrh cyklistiky Praha
 
Galaxy série 2013
 
Kolo pro život

Vyhrajte s námi

Partneři

SHOCart - outdoorové mapy všeho druhu Acepac - bikepacking equipment Česká Mountainbiková Asociace Rychlebské stezky Cyklisté vítáni - síť certifikovaných zařízení pro cyklisty

Najdi tip na výlet

v turistické oblasti
podle průchozího místa
podle typu aktivity

Kalendář

Novinky z knihovny

Reklama





Copyright 2007 Cykloserver.cz | | Tel.: (+420) 731 136 014

Design by OVX.cz