"Snížíme proto současný limit 1,5 km pro jednu cestu, umožníme si zapisovat i povolené zdravotní vycházky do parku či přírody nebo cesty za nákupem. Víme, že spousta lidí nyní má zájem se zúčastnit, ale váhá s platbou až do chvíle, kdy budou jasnější opatření vlády a situace obecně. Chceme vyjít těmto lidem vstříc, a proto zlevňujeme startovné ve druhé vlně až polovina dubna z původně avizovaných 360 na 290 korun,“ shrnuje hlavní změny koordinátorka brněnské kampaně Hana Rárová. Registrací provede web www.dopracenakole.cz.
Cílem akce je motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy včetně běhu a chůze. Vedle zlepšení kondice účastníků a radosti z pohybu mohou lidé pomoci zlepšovat i cyklistickou infrastrukturu díky anonymním datům o svých cestách.
Trička pro ročník 2020
V roce 2019 přilákala výzva Do práce na kole celorepublikově na 20 tisíc účastníků z 2 660 firem. V samotném Brně si cyklistická tradice drží vysokou laťku a v mnohém překonala svého pražského rivala. V loňském ročníku jsme registrovali 3 350 účastníků a 400 firem z Brna. A jak se vyvíjel zájem po spuštění registrací 1. března 2020? „Jen během prvních 14 dnů se zapsala polovina všech loňských brněnských firem a téměř 1000 účastníků“, uvádí koordinátorka Hana Rárová.
Pro účastníky bývají během května připravené různé společenské akce, třešničkou na dortu bývá vyhlášení s předáním cen. Prioritou letošního ročníku ale pravděpodobně nebude organizace velkolepých akcí a večírků. „Naopak bychom chtěli vytvořit akci, která propojuje lidi napříč republikou a vyzývá ke zdravé formě pohybu. A také v době, kdy se většina jiných akcí ruší, rádi přinášíme něco, z čeho lze mít radost,“ vyzývá Rárová.
V Brně výzvu koordinuje Nadace Partnerství díky podpoře Magistrátu města Brna a firmě Thermofisher Scientific. Hlavním produktovým partnerem jsou Cyklospeciality, které každoročně poskytují i hlavní výherní cenu – nové kolo. Podporují nás také brněnští kulturní partneři, mediální zpravodajové, cykloservisy, restauratéři a další uvedení podporovatelé na plakátech, letácích a webech. Na celonárodní úrovni kampaň organizuje spolek AutoMat.
Hana Rárová