Na švihu s Garym
15.9.2006 13:58
Jako dlouholetý spokojený uživatel kol značky Gary Fisher jsem vyzkoušel již 5 modelů a stále vlastním 4 z nich. Proto pro mě byla nenápadná zprávička o tom, že do Prahy zavítá jejich tvůrce Gary Fisher naprostou bombou a nemohl jsem nabídku setkání a krátké vyjížďky organizované místním zastoupením GF vynechat.
Práci jsem zapíchl dříve než obvykle, sedl do auta a krátce po čtvrté jsem se coby redaktor Cykloserver.cz vnutil na tiskovou konferenci, která se konala v hotelu Nosál u Krčského lesa. Konference už končila, Gary seděl obklopen třemi cyklonovináři a tiše odpovídal na jejích otázky, které tak nějak nazdařbůh stříleli od boku.Otázka typu "zda podle Garyho jsou vhodné 29 palcové fully na downhill" mi přišla dost od věci, jelikož jsem v této diciplíně nic takového nikdy neregistroval. Charismatický Gary ji však vzal vážně a seriózně odpověděl, že v tom nevidí žádný větší problém, prý však to není obvyklé. Nedalo mi to a optal jsem se pro Cykloserver na jednu věc, která mi vrtala hlavou už pár let:
Paw: Všiml jsem si, že jste v poslední době ustoupil u své sportovní řady (dříve Sugar, Paragon) od Vámi kdysi prosazovaných V-brake a nové modely (Cake a Race day) je možné pořídit již jen s hydraulickými diskovými brzdami. Vidíte v tom jednoznačnou budoucnost?Gary: Well. Víš, poslední dobou zesílil vliv businessu. Všichni chtějí disc brake, které se také během posledních let velmi zdokonalily. Váha, která byla dříve jejich nevýhodou, je vyvážena moderními, lehčími rámy.Paw: Ale co ty, Gary? Jak ty se na to díváš coby dřívější závodní jezdec? Jaká je tvoje osobní preference?Gary: V-brake. Ale víš, budoucnost patří karbonu, což je fantastický materiál. Je nesmírně obtížné navrhnout funkční karbonový rám pro V-brzdy.
Záhy tiskovka skončila, Gary se šel převléknout do cyklistického a poskytl krátké interview České televizi. Pak následovala krátká autogramiáda a trochu legrační skupinové focení s fanoušky. Nechal jsem si podepsat pár fotek a svého Sugara. Když jsem Garymu řekl, že sedlám již pátého Fishera v řadě, byl velmi potěšen a velice ochotně se se mnou nechal vyfotografovat. Pro mě to bude moc pěkná vpomínka. Pak se jelo na švih do Krčského lesa a přes kopec Labuť. Výrazným zpestřením jinak povedeného výletu byly dvě drobné události - Gary šel v prvním prudším kopci ze sedla a šup, přerval řetěz. To byla docela legrace, jelikož ho hned obklopili fanoušci, trochu ho špičkovali, ale velice rychle se našla rychlospojka a řetěz byl bleskově opraven. Ještě kdosi Garymu poradil, že řetěz má moc dlouhý, Gary se smíchem souhlasil a dodal, že ten SRAM je skoro nový a mohlo se jet dál. Další legrací bylo, když jsme najeli na kořeny. Šestapadesátiletý Gary, který patrně už přece jen moc nedává, se chtěl předvést, ale po pár metrech šel k zemi. Musí se však uznat, že velice čile vstal, kolo do kopečka potlačil a naskočil tak rychle, že jsem to nestihl ani zdokumentovat na foťák.Na Labuti jsme počkali na ostatní, Gary zapózoval a jelo se zpátky k hotelu. Švih byl dlouhý deset kilometrů, několik techniků z blízkého klubu Velointest.cz toho měli celkem dost. Gary však prokázal svou bajkařskou minulost a ještě si střihnul jedno strmé stoupání na protažení před ohlášenými "lots of beers". Je to prostě žijící legenda a všichni kolem jsme byli rádi, že jsme měli tu čest setkat se s ním. Všechny pořízené fotky si můžete prohlédnout ZDE>>PS: Mimochodem, okoukal a ošahal jsem si zbrusu nový model Race Day a na jaro patrně půjdu do Supercalibera. Pavel Paw Macháček
Související články
Žádné související články
Související publikace
Žádné doporučené mapy
Fotogalerie
Žádné fotogalerie