7 – Na Zhůřskou vyhlídku

Zobrazit trasu v Cykloatlase Online »

Údaje o výletu (trati):

Typ aktivity běh Obtížnost lehká Délka 12km Nastoupané metry cca 180m

Začátek výletu: Horská Kvilda
Cíl výletu: Horská Kvilda
Průjezdní místa: Horská Kvilda – Zhůří – Zhůřská vyhlídka – Danielova stezka – U tří jedlí – U Daniela – Horská Kvilda

Doporučené cyklomapy:

SUMAVSKEOKRUHY.CZ

Podrobný popis trasy
Tento okruh je poměrně nenáročný, jak na délku, tak na stoupání. Pokud bude navíc pěkné počasí a poběžíte v podvečer, na Zhůřské vyhlídce vás čeká nejen krásný výhled do kraje, ale rovněž úžasný západ slunce!

A teď již k samotné trase – začínáme na Horské Kvildě, u hotelu Rankl se napojíme na zelenou TZ (směr Zhůří) a běžíme stále rovně do mírného stoupání. Na Zhůří sledujeme pořád zelenou TZ až k téměř nejvyššímu bodu kopce, odkud je skutečné nádherný pohled na celý hřeben Šumavy. K vysílači není nutné běžet, odtud bohužel výhled není nikterak valný.

Poté, co se pokocháme krásným výhledem, vydáme se zpět z kopce dolů, ale nikoliv již po zelené TZ, nýbrž běžíme po asfaltové cestě z kopce dolů směrem k několika chatám na konci cesty u lesa. Proběhneme mezi druhou a třetí chatou a napojíme se na hlavní turistickou stezku (žlutá TZ), na které se dáme doleva směrem do lesa. Po této lesní cestě (Danielova cesta) běžíme mírně zvlněným lesním terénem stále rovně přes rozcestí U tří jedlí, kde se cesta začne mírně svažovat dolů.

Pokračujeme z kopce dolů až do Horské Kvildy na rozcestí U Daniela, kde se dáme doleva a běžíme kolem obecního úřadu až k hospodě U krámu, kde odbočíme přes Hamerský potok vlevo po úzké asfaltce kolem farmy Horská Kvilda a místních slavných chlupatých a rohatých krav plemena Highlands. Na dalším rozcestí za farmou se dáme vpravo dolů, přeběhneme Hamerský potok a stoupáme vzhůru až k cíli okruhu – hotelu Rankl. Kdo stoupání vyběhne, je Král Šumavských okruhů a nechť se nám určitě ozve – má u nás pivo zdarma!

Zajímavá místa, výhledy
Horská Kvilda, Zhůří, sejpy u Hamerského potoka

Občerstvení
Horská Kvilda – Hotel Rankl
Turnerova chata

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně.
2. Chcete-li prozkoumat Zhůří, lze po výběhu z lesa běžet dále rovně po asfaltové cestě kolem chatek přes louku až k vysílači na Huťské hoře (1187 m.n.m.). Dále je zde památník havárie letadla z roku 1937, ten však doporučuji raději lokalizovat pomocí GPS techniky (N49°05.669′ E13°33.302′).
3. Pokud ještě nemáte dost a chcete si trasu prodloužit, doporučujeme pokračovat po zelené TZ ze Zhůří směrem do Kašperských hor, po seběhnutí z prudkého kopce dorazíte na místo zvané Flusárna, odkud je velmi krásný výhled na Kašperské Hory a hrad Kašperk. Trasu si tím prodloužíte asi o 5,3km a 240 výškových metrů (my vás varovali ).

Export:

URL trasy pro vložení např. do e-mailu:

Kód mapového okna trasy pro vložení do www stránek:

Autor: Tomas Zdvihal
Hodnocení (jako ve škole): 1 | 2 | 3 | 4 | 5 (Aktuální hodnocení: nehodnoceno)

Zobrazit další výlety autora »»

Vyhledat výlety autora na mapě »»

Zobrazit výlety v okolí »»

Diskusní fórum pro: "7 – Na Zhůřskou vyhlídku"