2 – Po stopách zlatokopů na Horské Kvildě

Zobrazit trasu v Cykloatlase Online »

Údaje o výletu (trati):

Typ aktivity běh Obtížnost střední Délka 18km Nastoupané metry cca 512m

Začátek výletu: Horská Kvilda
Cíl výletu: Horská Kvilda
Průjezdní místa: Horská Kvilda – Rozcestí U tří jedlí – Danielova stezka – Zhůří – Turnerova chata – Antýgl – Horská Kvilda

Doporučené cyklomapy:

SUMAVSKEOKRUHY.CZ

Podrobný popis trasy
Dnešní okruh věru není pro žádné bábovky a rozmazlené paničky, na druhou stranou je to jeden z nejhezčích okruhů v okolí, takže určitě neváhejte!

A teď již k samotné trase – začínáme na Horské Kvildě, běžíme po hlavní silnici směrem Kvilda až k rozcestí U Daniela, kde odbočíme vlevo na Zlatou Studnu (modrá TZ). Cesta zde začíná pozvolna stoupat a postupně se rovněž mění povrch cesty na šotolinu a hrubý asfalt. Touto lesní cestou stoupáme vzhůru, na odbočce na Zlatou Studnu však neodbočujeme a běžíme rovně po žluté TZ směrem na Zhůří. Na dalším rozcestí U tří jedlí se cesta již narovnává a my si můžeme vychutnat příjemný běh lesem po mírně zvlněné cestě.

Po dosažení lokality Zhůří a výběhu z lesa se můžeme pokochat krásnými výhledy do okolí, hned za lesem odbočíme doleva a podél lesa pokračujeme směrem k hlavní silnici. Asi po 200m narazíme na hlavní silnici a odbočíme doprava po žluté TZ směrem na Turnerovu chatu. Po silnici běžíme asi 1km až na konec louky, kde po levé straně silnice před lesem spatříme ukazatel žluté TZ směřující po kamenité úvozové cestě dolů do hlubokého lesa. Po této stezce běžíme dále dolů přes krásné louky až k dalšímu lesu, kde se cesta opět napojuje na žlutou turistickou značku. Zde pozor, značení bohužel není ideální a napojení v lese se občas špatně hledá. Pokud se vám bude zdát, že se cesta ztratila, nevěšte hlavu, stačí se zaposlouchat do šumění vody a běžet dolů po spádnici stále směrem k hučícímu Zhůřskému potoku, po jehož pravé straně bezpečně najdeme tu správnou pěšinu svažující se k Turnerově chatě, zde se můžete občerstvit a oddechnout před další částí okruhu.

U Turnerovy chaty se dáme vlevo po červené TZ a pomalu začínáme stoupat směrem na Antýgl proti proudu řeky Vydry. Cesta je široká, v letních měsících je zde však velký turistický provoz. Na rozcestí Antýgl se dáme doleva po modré TZ směrem na Horskou Kvildu a běžíme poslední 3km do pozvolného kopce proti proudu Hamerského potoka. Cesta zde je poměrně náročná, ale velmi hezká. Po výběhu z lesa můžeme napravo spatřit tzv. sejpy, pozůstatky středověké zlatokopecké horečky na Hamerském potoce. Následně se cesta stáčí prudce vlevo a my vybíháme (nebo spíše vycházíme) poslední úsek až k hotelu Rankl, kde dnešní okruh končí. V restauraci hotelu Rankl přijde občerstvení velmi vhod!

Zajímavá místa, výhledy
Horská Kvilda, Vydra, Zhůří, Turnerova chata, sejpy u Hamerského potoka

Občerstvení
Horská Kvilda – Hotel Rankl
Turnerova chata

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně, stoupání od Turnerovy chaty na Zhůří je však mnohem prudší.
2. Z Horské Kvildy se dá běžet přímo na Zhůří po zelené TZ (lesní cesta), cestu si tak o pár kilometrů zkrátíte. Na trasu se napojíte na Zhůří, kde budete pokračovat dále po žluté TZ (směr Turnerova chata).
3. Chcete-li prozkoumat Zhůří, můžete po výběhu z lesa běžet dále rovně po asfaltové cestě kolem chat a mezi druhou a třetí chatou vede asfaltová pěšina až k vyhlídce či až k vysílači na Huťské hoře (1187 m.n.m.). Dále je zde památník havárie letadla z roku 1937, ten však doporučuji raději lokalizovat pomocí GPS techniky (N49°05.669′ E13°33.302′). Od vysílače se zpět na trasu dostanete jednoduše, stačí seběhnout z Huťské hory dolů na hlavní silnici směr Kašperské hory a napojit se na doprava žlutou TZ.

Export:

URL trasy pro vložení např. do e-mailu:

Kód mapového okna trasy pro vložení do www stránek:

Autor: Tomas Zdvihal
Hodnocení (jako ve škole): 1 | 2 | 3 | 4 | 5 (Aktuální hodnocení: 3.5)

Zobrazit další výlety autora »»

Vyhledat výlety autora na mapě »»

Zobrazit výlety v okolí »»

Diskusní fórum pro: "2 – Po stopách zlatokopů na Horské Kvildě"