12 – Ležatá osmička

Zobrazit trasu v Cykloatlase Online »

Údaje o výletu (trati):

Typ aktivity běh Obtížnost těžká Délka 21km Nastoupané metry cca 466m

Začátek výletu: Kvilda
Cíl výletu: Kvilda
Průjezdní místa: Kvilda – U Tremlů – Pod Březovou horou – Horská Kvilda – Jezerní slať – U Tremlů – Rozcestí Pod Přílbou – Rozcestí U Starých Hutí – Kvilda

Doporučené cyklomapy:

SUMAVSKEOKRUHY.CZ

Podrobný popis trasy
Tento okruh jsme pojmenovali „Ležatá osmička“ podle počtu jednotlivých variant a jednotlivých směrů, které lze na tomto okruhu absolvovat, je jich skutečně mnoho, my jsme napočítali 4 základní varianty. Pokud najdete další, dejte nám vědět!

Okruh začínáme v Kvildě u kostela, odkud se vydáme po hlavní silnici směrem na Horskou Kvildu. U točny autobusů za mostem přes Kvildský potok se napojíme na turistický chodníček podél hlavní cesty a pokračujeme po tomto chodníčku až k Rozcestí U Tremlů, odkud se vydáme rovně. Zde se cesta rozdvojuje (i) doprava směr Horská Kvilda, nebo (ii) doleva z kopce dolů kolem Jezerní slati). My se tedy vydáme vlevo, seběhneme z kopce dolů, přeběhneme most přes Kvildský potok a stoupáme po široké štěrkové cestě až na další rozcestí, kde se napojíme na žlutou TZ a odbočíme vpravo směr Filipova Huť. Po žluté TZ běžíme po turistickém chodníčku rovně až na rozcestí Pod Březovou horou, kde odbočíme prudce vpravo na zelenou TZ a z mírného svažujícího se kopce seběhneme až do Horské Kvildy. Zhruba uprostřed kopce můžeme po levé straně doplnit vodu ve studánce.

V seběhu do Horské Kvildy odbočíme vpravo po úzké asfaltové cestě a běžíme kolem Farmy Horská Kvilda až k hospodě U krámu, kde odbočíme vpravo a běžíme po hlavní silnici směrem Kvilda až na konec Horské Kvildy, kde se napojíme na luční pěšinu po právě straně hlavní silnice. Po této luční pěšině běžíme až k Jezerní slati a dále až k rozcestí U Tremlů, kde se tentokrát vydáme doleva do kopce po modré TZ.

Po modré TZ běžíme přes rozcestí Pod Přílbou až k dalšímu rozcestí U Starých hutí, kde odbočíme doprava na žlutou TZ a běžíme členitým terénem až do Vilémova (část obce Kvilda) a následně po žluté TZ, kopírující hlavní silnici až k začátku naší cesty, kostelu v Kvildě.

Zajímavá místa, výhledy
Horská Kvilda, Jezerní slať

Občerstvení
Horská Kvilda – Hotel Rankl
Kvilda – Šumava Inn, Pekárna Kvilda

Varianty, zkratky, odbočení z trasy
1. Trasu lze absolvovat i obráceně a několika dalšími způsoby, které naše Ležatá osmička nabízí!

Export:

URL trasy pro vložení např. do e-mailu:

Kód mapového okna trasy pro vložení do www stránek:

Autor: Tomas Zdvihal
Hodnocení (jako ve škole): 1 | 2 | 3 | 4 | 5 (Aktuální hodnocení: 3.3)

Zobrazit další výlety autora »»

Vyhledat výlety autora na mapě »»

Zobrazit výlety v okolí »»

Diskusní fórum pro: "12 – Ležatá osmička"