Česká verze English version
Cykloserver.cz

Aktuality

Cyklobraní v Jevišovce

23.9.2009 11:31

Vlak do vedlejší vsi Hrušovany příjíždí čtvrt hodiny před ukončením prezentace závodníků, a já mám před sebou ještě celých 6,5 km ke kanceláři závodu. "To lehce stihneš. Poradíme ti zkratku." Pravili domorodci v nádražním bufetu. A já se vydal naznačeným směrem. Člověk je prostě nepoučitelný.

Bookmark and Share

Po půlhodinovém tápání po polňačkách mezi kukuřicí a vinicemi jsem konečně vjel na normální silnici. Do Jevišovky to mám už jen 6 km. Pořadatelé naštěstí prodloužili prezentaci do 11 hodin. Takhle dobře rozdejchaný před startem jsem ještě nikdy nebyl.

Zácpy na prvních kilometrech nás nevyvedou z míry


Jenže tady je mi to na houby. Pořadatelé ve snaze ještě více zatraktivnit závod vypustili na trať všechny trasy zároveň. Tisíc lidí! Takovou hustotu těl jsem ještě nezažil. Dnes nasadím bytelnější přilbu než normálně. Na štěstí mé startovní číslo začíná šestkou. Mám tedy nárok postavit se na startu úplně dozadu. Ambiciózní zabírali místa pod nafukovacím obloukem už třičtvrtě hodiny před dvanáctou. Všichni oděni hodně nalehko. Bude hic. O tom není pochyb. My na chvostě jsme v klidu. Hromadná kolize tolik nehrozí. Ve štrůdlu jsme jeli jen prvních 20 kiláků. A byl to přínos, protože foukalo docela ostře. Není nad to, mít za koho se schovat. V kukuřici bylo dobře. Zato mezi dýňovými lány nestálo vichru nic v cestě.

Z dýňových polí to foukalo


Přede mnou se míhá chlapík na treku s tak úzkými pneumatikami, že by si je jeden spletl s galuskami. No toto ... nešťastníci kolem cesty vyměňují duše a on se řítí krajinou zcela nezadržitelně! Dnes nám to fakt jede ještě rychleji než minulý týden na Drahanské vrchovině. No, kamení a štěrku je tu dost. Použít pologalusky bych si netrouf.


Všude kolem se ozývají výbuchy. Ale nejsou to pneumatiky kolemjedoucích. To vinaři se snaží plašit špačky – ty bestie nenasytné (jako ti špačci). Občerstvovací zařízení má Kolopro tradičně na vysoké úrovni. Ještě deset kiláků a prořítíme se přes Jevišovický rynek do druhého kola. Hustota na trati už je tak akorát. Nikdo nikoho neomezuje.

Největší "kopec" závodu


Těsně přede mnou dokončil závod na jedno kolo Zdeněk Kirch na svém hand biku. S nefunkčníma nohama pohání tuhle trojkolku rukama. Je hvězdou dne. Sděluje do mikrofonu dojmy ze závodu: „bylo to dobrý...i blátíčka jsme užili...převrátil jsem se jen jednou. Kamarádi mně pomohli znovu na kola.“ Mezi náma – nedovedu si představit jak vyjel tu stojku na zhruba 17. kilometru. Neviděl jsem tam nikoho, kdo by nešel pěšky.

Handbiker Zdeněk Kirch uprostřed pelotonu


Závod byl krátký – pouhých 54 km, převýšení zanedbatelných 440 metrů. Jezdili jsme výhradně po cestách. Přesto jsme zchvácení úplně stejně jako po jakémkoliv jiném závodě. Člověk vždycky jede tak rychle, jak kondička dovolí.

 

V Jevišovce je tolik atrakcí a zajímavostí, tolik kamarádů, se kterými je potřeba pokecat... Žel, musím spěchat na vlak. Nastává standardní situace. Jevišované poradili zaručeně bezproblémovou zkratku. Do Hrušovan na nádraží to mám jen 6 kiláků. Dopadlo to též standardně. Vlak mně ujel o celých 8 minut. Tak mě to rozrušilo, že jsem se neubránil a jel na kole až domů. Dalších 80 km...

Nedalo mně to a zalistoval jsem v turistickém atlasu Shocartu. A hned bylo jasno. Měl jsem jet rovně ještě sto metrů, a až za kolejemi odbočit doprava. Kdybych měl ten mapový list s sebou... Příště bez mapy nevytáhnu paty z chalupy.


Výsledky najdete na webu závodu.
 

Honza Vlasák

Diskusní fórum pro: "Cyklobraní v Jevišovce"

Názor Autor Datum a čas
V diskuzi zatím není vložen žádný příspěvek.

Fotogalerie

Žádné fotogalerie

Reklama



Tipy pro Vás

SHOCart liga - seriál MTBO závodů pro veřejnost

Vyhrajte s námi

Partneři

SHOCart - outdoorové mapy všeho druhu Acepac - bikepacking equipment Česká Mountainbiková Asociace Rychlebské stezky Cyklisté vítáni - síť certifikovaných zařízení pro cyklisty

Najdi tip na výlet

v turistické oblasti
podle průchozího místa
podle typu aktivity

Kalendář

Novinky z knihovny

Reklama





Copyright 2007 - 2024 Cykloserver.cz |